piątek, 24 lipca 2015

KRUCHE CIASTECZKA Z KARMELEM

Dziś przygotowałam kruche ciasteczka z mąki żytniej, a ich wierzch udekorowałam karmelizowanym słonecznikiem. Co tu dużo pisać, mimo tego, że są słodkie, nie byłam w stanie skończyć na jednym. Dzięki temu, że nie użyłam mąki pszennej, stały się troszkę zdrowsze i nie musiałam mieć tak wielkich wyrzutów sumienia.




Składniki na ciasto:
- 300g mąki żytniej (lub pszennej)
- 1 jajko
- szczypta soli
- 200g masła
- 1 łyżka śmietany
- 100g cukru
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

1. Mąkę mieszamy z cukrem, solą i proszkiem. Dodajemy pokrojone masło i ucieramy do uzyskania drobnej kruszonki.
2. Następnie dodajemy jajko i śmietanę, mieszamy do uzyskania jednolitej masy. 
3. Kiedy ciasto będzie zagniecione, wykładamy je na stolnice i rozwałkujemy placek grubości ok.3-4mm i wycinamy kółka.
4. Ciastka układamy na blasze wyłożonej papierem i pieczemy w 190 stopniach ok. 10min, a w tym czasie zabieramy się za słonecznik.


Karmelizowany słonecznik:
- 300g słonecznika
- 50g śmietanki kremówki
- 50g cukru
- 40g miodu
- 40g masła

1. W garnku rozpuszczamy wszystkie składniki z wyjątkiem słonecznika, gotujemy 5min.
2. Kiedy masa zacznie wrzeć, dodajemy słonecznik i gotujemy kolejne 5min.
3. W tym czasie ciastka powinny się zarumienić, dlatego wyciągamy je z pieca, nakładamy na wierzch po łyżeczce słonecznika i pieczemy przez ok. 10min.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz