środa, 14 października 2015

DOMOWA GRANOLA

W dzisiejszych czasach zdrowe jedzenie, aktywny styl życia i zgrabna sylwetka stały się tematem tabu. Wielu z nas dąży do spełnienia marzeń wylewając siódme poty na siłowni, inni jedząc samą zieleninę. Nie warto popadać w skrajność, a lepiej znaleźć złoty środek i dążyć do perfekcji z głową i pełnym, a w dodatku zdrowym brzuchem. Dlatego pomimo wszystkich za i przeciw, uważam że lepsze jest posiadanie takich zainteresowań niż przesiadywanie godzinami przed laptopem czy w restauracji. Wspominałam w poprzednim wpisie, że planuję malutkie zmiany, i oto ich początek, zamieszczony w przydługim wstępie. Ze względu na problemy ze zdrowiem, a także cieszący się u mnie coraz to większym zainteresowaniem temat świadomego jedzenia, zmuszona byłam wyeliminować z jadłospisu część produktów, jednak pomimo to znalazłam inne rozwiązanie. Postanowiłam podzielić się z Wami moimi propozycjami zamienników standardowego jedzenia. Nie jestem żadnym ekspertem ale uważam, że warto walczyć o siebie bez większych wyrzeczeń. Jednak pomimo moich małych zmian, nie zapomnę o pieczeniu i dodawaniu przepisów wielkich, pysznych i kalorycznych ciast i ciasteczek !:) A teraz na dobry początek dodaję prosty przepis na domowe muesli.. 


Składniki : 
- 3/4 szklanki płatków owsianych
- 1/4 szklanki wiórków kokosowych
- kilka garści orzechów włoskich 
- 1/2 szklanki słonecznika
- 1/4 szklanki sezamu
- bakalie
- sok z cytryny
- 3/4 szklanki miodu
- 1 łyżeczka cynamonu



1. Sypkie składniki mieszamy ze sobą. 
2. Miód łączymy z sokiem z połowy cytryny i wlewamy do suchych produktów.
3. Mieszamy masę do czasu aż zacznie się kleić.
4. Na blaszkę z papierem do pieczenia wykładamy powstałą masę i pieczemy w 180 stopniach łącznie ok.25 minut. (co 5-10 minut wyciągamy blachę i mieszamy granolę)
5. Po upieczeniu studzimy i przesypujemy do pojemnika (możemy przechowywać ją do 3 tyg w suchym miejscu)
* podane składniki to moja propozycja, możecie dodać czekoladę, inne orzechy czy bakalie, również proporcje możecie zmieniać wedle upodobań, ważne tylko żeby masa po dodaniu miodu się kleiła








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz